تولید کنندگان محتوا در یوتیوب ملزم هستند تا مشخص کنند که هدف ویدیوهاییشان کودکان هستند یا خیر.
به گزارش دانشمندآنلاین به نقل از دیلی میل، یوتیوب از این به بعد تولیدکنندگان محتوا را مجبور میکند تا به طور واضح مشخص کنند که محتوای ویدیوها به کودکان تعلق دارند یا خیر.
یوتیوب بعد از مشخص شدن محتوای مناسب کودکان، تبلیغات در ویدیوهایی که هدفشان کودکان هستند را حذف میکند. هدف از این کار پیروی از قوانین نظارت بر جمع آوری اطلاعات برای کودکان است.
چندی پیش، شبکه اجتماعی یوتیوب متهم شد که با انتشار تبلیغات هدفمند در کانالهای محبوب کودکان، قانون حفاظت از اطلاعات کودکان در ایالات متحده را زیر پا میگذارد. این شکایت در خارج از دادگاه با پرداخت 170 میلیون دلار جریمه و نیز تحت شرایط خاص تسویه شد.
این اقدامات جهت همخوانی با شرایط تسویه انجام شدهاند. براساس این شرایط تسویه، یوتیوب اجازه این را ندارد که الگوریتمهای تبلیغاتی هدفمند خود را برای کودکان کمتر از 13 سال اجرا کند.