حالت شب
منو
موضوعات
banner
Tahririe

مربی‌های یوگا در معرض خطر مشکلات استخوان لگن

Indian yoga

اندازه فونت:

در حال حاضر، این هشدار داده شده که یوگا ممکن است سلامت استخوان‌های لگن را در معرض خطر قرار بدهد.

به گزارش دانشمندآنلاین به نقل از بی بی سی، محبوبیت یوگا بنظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها از بین رفتنی باشد.مزایای جسمی آن از انعطاف پذیری و تعادل تا ارتباطات معنوی به این معناست که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آن را انجام می‌دهند. این همچنین به معنای ضرورت هرچه بیشتر به معلم‌های یوگاست.

بنوی متیوز، از فیزیوتراپیست‌های سرشناس که در بریتانیا زندگی می‌کند، نسبت به افزایش شمار معلم های یوگا که دچار مشکلات جدی در ناحیه لگن هستند، هشدار داده است.

به گفته متیوز بسیاری از این افراد به دلیل این که بدن خود را در شرایط سخت قرار می‌دهند، نیازمند جراحی هستند. بنوی متیوز متخصص فیزیوتراپی لگن و زانو و از اعضا جامعه فیزیوتراپ‌ها می‌گوید که در هر ماه ۴ تا ۵ مراجعه کننده او معلم یوگا هستند.

به گفته این فیزیوتراپ، مشکل به کسانی مربوط می‌شود که بدن خود را واداربه انجام وضعیت‌هایی می‌کنند، که به آن‌ها "تجویز" می شود، این درحالی است که فیزیولوژی بدن آن‌ها مانع انجام این حرکات می‌شود.

او می‌گوید نیمی از معلم های یوگا نیازمند این توصیه هستند که چگونه می‌توان حرکات "تجویز" شده یوگا را تعدیل کرد، تا فشارزیادی بر روی مفاصل وارد نشود.

متیوز می‌افزاید مراجعه کنندگانی که دچار مشکلات لگنی بیشتری هستند، نیازمند درمان‌های پزشکی و جراحی از جمله تعویض کامل مفصل لگن هستند.

این فیزیوتراپ از ۲۲ سال فعالیتش در زمینه فیزیوتراپی، ۸ سال گذشته را در زمینه زانو و لگن کار کرده است.

این متخصص فیزیوتراپ می‌گوید: "ما همه به مزایایی که یوگا بر سلامتی دارد، واقف هستیم. من خودم یوگا انجام می‌دهم. اما مثل هر ورزش دیگری، یوگا هم می‌تواند باعث مصدومیت شود. من از یوگا بد نمی‌گویم. بهرحال یوگا هزاران سال است که وجود دارد. اما شما باید خودتان را بشناسید."

او همچنین می‌افزاید: "آن چه که برای یک فرد قابل دستیابی است، ممکن است برای دیگران نباشد. مردم تمایل دارند تا حرکات تعیین شده یکسانی را انجام دهند، نه آن چیزی که برای آن‌ها قابل دست یافتن است."

"فقط به این دلیل که شخص کنار شما می‌تواند تمام راه را طی کند، به معنای آن نیست که انجام آن به همان صورت برای شما ضروری و یا مطلوب است."

متیوز همچنین معتقد است که میزان ورزشی که معلم‌های یوگا انجام می‌دهند و همچنین این واقعیت که آن‌ها احتمالا ورزش دیگری به جز یوگا انجام نمی‌دهند، می‌تواند دلیل پیشرفت مشکلات مربوط به سلامت آنها را در این مورد توضیح دهد.

"آن‌ها (معلم‌های یوگا) احتمالا شش روز هفته یوگا انجام می‌دهند و فکر می‌کنند که این کافی است، بدون آن که ورزشی از نوع دیگر مثل هوازی و یا ورزش‌های دیگر انجام دهند. اگر شما کاری را بطور مداوم انجام دهید، این می‌تواند مشکل آفرین شود. شما باید یوگا را با ورزش های دیگر ترکیب کنید."

این فیزیوتراپ پیشنهاد می‌کند که معلم‌های جدید یوگا باید ارزیابی شوند. "به این ترتیب شما می‌توانید ببینید که میزان تحرک آن‌ها تا چه حد است و بدن‌شان تا چه میزانی به آن ‌ها اجازه این کار را می‌دهد." ناتالی گارتشور به مدت ۱۶ سال معلم یوگاست.

 او می‌گوید: "فکر نمی‌کنم به شما زمانی که در حال یادگیری هستید، خیلی درباره فیزیولوژی و یا آناتومی بدن تان چیزی گفته باشند." ناتالی که اکنون ۴۵ ساله است، پنج سال پیش زردپی مفصل لگنش پاره شده است.

او در حال حاضر در تعطیلات آخر هفته کار نمی‌کند، اما می‌گوید که بسیاری از افرادی که به تازگی معلم یوگا شده‌اند چنین انتخابی نمی‌توانند داشته باشند، آن‌ها گاه تا پنج کلاس در روز دارند و در تعطیلات آخر هفته هم مجبور به کار کردن هستند.

پیپ وایت، مشاور در جامعه فیزیوتراپی بریتانیا می‌گوید: "یوگا فعالیتی فوق العاده است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. اما مثل هر نوع ورزش دیگری، بسیار مهم است که آن را بدرستی انجام داد و به همین دلیل باید محدودیت‌های بدنی خود را بخوبی بشناسیم، چرا که همه ما ساختار بدنی متفاوتی داریم."

"یوگا به معنای مسابقه دادن با کسی دیگر نیست. اگربه توانایی‌های خودتان واقف باشید و براساس محدودیت‌های بدنی‌تان تمرین کنید، در این صورت از تمام فواید آن بهره مند خواهید شد."

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تلگرام گوگل پلاس لینکدین