حالت شب
منو
موضوعات
banner
Tahririe

خواب بعد ازظهر کمکی برای حفظ سلامت نوجوانان

o TEEN SLEEPING facebook

اندازه فونت:

محققان معتقدند که ترکیب 5 ساعت خواب شبانه با 90 دقیقه خواب بعد از ظهر می‌تواند نتایج خوبی برای سلامت و کارایی نوجوانان داشته باشد.

به گزارش دانشمندآنلاین به نقل از نیواتلس، این تحقیق محققان سنگاپوری حاکی از این است که خواب یکسره شبانه در کنار خواب بعد ازظهر به سلامت و کارایی حافظه نوجوانان کمک خواهد کرد.

این تحقیق نشان می‌دهد که این کار به ارتقای توانایی‌های شناختی نوجوانان کمک کرده و بر دروس آنها تاثیر خوبی می‌گذارد. البته این را هم باید توجه داشت که چرت مداوم روزانه در بعد ازظهرها می‌تواند اثر منفی مهمی بگذارد و باعث افزایش سطح گلوکز خون شده و در دراز مدت خطر ابتلای نوجوانان به بیماری دیابت را افزایش دهد. با انجام تمرینات منظم ورزشی می‌توان مانع از بروز این مشکل شد.

محققان سنگاپوری معتقدند که نوجوانان بیش از افراد بالغ به خواب نیاز دارند و توصیه کرده‌اند که بین 8 تا 10 ساعت در روز بخوابند و میزان خواب را بین عصر و شب تقسیم کنند تا مفیدتر واقع شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تلگرام گوگل پلاس لینکدین