دسته بندی موضوعی
تبلیغات دانشمند شرکت توسعه فناوری اطلاعت زربین
تبلیغات دانشمند شرکت توسعه فناوری اطلاعت زربین

مایکروسافت شرکت LinkedIn را خریداری می‌کند

linkdin

اندازه فونت:

شرکت مایکروسافت در حرکتی غافلگیرکننده تصمیم گرفته است که شبکه اجتماعی کسب و کار محور LinkedIn را در معامله‌ای به ارزش 2/26 میلیارد دلار خریداری نماید. این معامله تا پایان دسامبر سال جاری میلادی نهایی خواهد شد. 

مقرر شده است که لینکدین برند متمایز، فرهنگ سازمانی و استقلال خود را حفظ نماید. جف وینر به عنوان مدیرعامل به کار خود ادامه خواهد داد و گزارشات خود را به مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا ارائه خواهد کرد. 

طبق اطلاعیه منتشر شده، رید هافمن، رییس هیئت مدیره، موسس و سهامدار لینکدین و همچنین وینر از این معامله حمایت خواهند می‌نمایند. 

لینکدین با دارا بودن 433 میلیون عضو، بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای دنیاست؛ لازم به ذکر است که این شبکه اجتماعی که بر مبنای کسب و کار طراحی شده است، دارای 105 میلیون بازدید ماهیانه بود و براساس اخبار امروز، هرکدام از اعضای آن دارای ارزشی بیش از 60 دلار هستند.

شبکه لینکدین در سال 2002 تاسیس  شده و در سال 2003 به بهره‌برداری رسیده است. این شبکه در سال 2011 ارزشی بالغ بر 25/4 میلیارد دلار داشته است. 

پیشنهاد مایکروسافت مبنی بر 196 دلار به ازای هر سهم، 50 درصد قیمت سهام پایان روز جمعه است. طبق آخرین اخبار، سهام LinkedIn با 8/47 درصد افزایش روبرو شده است؛ در حالی که سهام مایکروسافت 4 درصد کاهش را تجربه کرده است. 

لینکدین در سه ماهه منتهی به 31 مارس 2016 مبلغ 8/45 میلیون دلار ضرر کرده است؛ در حالی که در سال گذشته، 5/42 میلیون دلار ضرر داشته است. درآمد سالیانه این شبکه اجتماعی، حدود 3 میلیارد دلار است. 

لینکدین اخیرا با انتقاداتی در مورد کیفیت خدمات موبایل و رابط کاربری خود مواجه شده است؛ البته در سال‌های گذشته اقداماتی برای رفع این مشکل انجام داده است که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی نسخه جدید اپلیکیشن موبایل توسط لینکدین اشاره نمود که به افزایش مصرف نسخه موبایل منجر شده است. 

طبق اعلام مقامات این شرکت، استفاده از نسخه موبایل 49 درصد هر سال رشد داشته است که به طور کلی منتج به تولید 60 درصد ترافیک کل پلتفرم گردیده است. 

هافمن می‌گوید:"امروز و با این تصمیم، لینکدین مجددا پایه‌گذاری می شود؛ من موفقیت بسیار چشمگیری را برای اعضا و مشتریانمان تصور می‌کنم و امیدوارم بتوانیم این کسب و کار جدید را به نحو احسن پشتیانی کنیم."

آیا این تصمیم صحیح است؟

کنار هم قرار گرفتن این دو کسب و کار در واقع دو شرکت فعال در زمینه محاسبات ابری و شبکه را با یکدیگر همراه می‌سازد.   

نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در یادداشتی که در نشریه داخلی منتشر شد و توسط سایت Verge به بیرون درز کرد، در خصوص خریداری لینکدین اینگونه اظهار نظر نمود: "ماموریت مشترک ما توانمندسازی مردم و سازمان‌ها است. در کنار گسترش Office 365 و Dynamics، این معامله جهت دستیابی به آرزوی ابداع مجدد بهره وری و فرآیندهای کسب و کار برای ما نقشی بسیار کلیدی خواهد داشت. فکر کنید: برای اینکه مردم شغلی پیدا کنند یا مهارتی به دست بیاورند و یا برای کالاها و خدمات خود بازاریابی کرده و آنها را به فروش برسانند و کارهای خود را توسط دیگران انجام دهند و به موفقیت دست پیدا کنند، نیاز به یک دنیای با ارتباطات فوق حرفه‌ای خواهند داشت. این موضوع نیازمند یک شبکه پر جنب و جوش است که تلفیقی از اطلاعات حرفه‌ای شبکه همگانی LinkedIn ، Office 365 و Dynamics باشد."

او می‌افزاید:"این تلفیق، تجربه‌های جدیدی مانند فیدهای خبری لینکدین را در اختیار ما می‌گذارد که با استفاده از آن می‌توان از مقالات مرتبط با پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنید بهره مند شوید و آفیس به کارشناس کمک می‌کند تا بوسیله لینکدین با شما ارتباط برقرار کرده و به شما در انجام کارتان کمک کند. با هوشمندتر و لذت بخشتر شدن این تجارب، ارتباط LinkedIn و Office 365 رشد خواهد کرد و در نتیجه تجارب جدید در کسب درآمد از طریق اشتراکات شخصی، سازمانی و همچنین تبلیغات هدفمند به وجود خواهد آمد. من در این باره مدت زمان بسیار زیادی فکر کرده‌ام." این معامله بزرگ‌ترین خرید مایکروسافت در زمان زمامداری نادلا به شمار می‌رود. 

واکنش تحلیلگران

جک گولد در خصوص این معامله بسیار خوش بین است. او معتقد است:" اگرچه مایکروسافت برای خریداری لینکدین هزینه هنگفتی پرداخت کرده است، اما ارزش این هزینه را دارد؛ لذا نباید برای پرداخت آن نگران باشند. ضمنا، این اتفاق موجب افزایش ضریب نفوذ مایکروسافت در بازارهای آینده خواهد شد که بیشتر بر کاربران کسب و کار متمرکز می‌باشد."

او می‌افزاید: " علی‌رغم خریدهای مشکل‌دار در گذشته که بیشتر بر سخت‌افزار متمرکز بوده است (به عنوان نمونه می‌توان به خریداری اخیر نوکیا اشاره نمود)، این معامله می‌تواند ضریب نفوذ محصولات مایکروسافت را در بازار افزایش دهد. در کل، این اتفاق مثبت می‌تواند مایکروسافت را از یک شرکت تولید کننده صرفا نرم‌افزار یا سخت‌افزار به یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات تبدیل کند."

پس از خریداری، مایکروسافت انتظار دارد فعالیت‌های مالی LinkedIn در قالب بخشی از واحد بهره‌وری و فرآیندهای کسب و کار آن شرکت گزارش شود. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تلگرام گوگل پلاس لینکدین
به کانال تلگرام مجله دانشمند بپیوندید