حالت شب
منو
موضوعات
bn2 2
تبلیغات دانشمند شرکت توسعه فناوری اطلاعت زربین

نیمه اول روز غذا بخورید تا چاق نشوید

calories2

اندازه فونت:

زمان مصرف کالری در روز نقش اساسی در جذب کالری دارد.

به گزارش دانشمندآنلاین به نقل از سی ان ان، محققان ایتالیایی در تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مصرف بیش از 70 درصد کالری که در روز گرفته می‌شود اگر در بین وعده‌های صبحانه و ناهار و مصرف 30 درصد باقیمانده در وعده عصرانه و شام صرف شود حدودا 25 درصد کاهش وزن را تقویت می‌کند.

در این تحقیق که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده شده همه شرکت کنندگان مصرف کالری روزانه‌شان را به 600 کالری در روز کاهش دادند. جداسازی کالری مصرفی به صورت 54 درصد کربوهیدرات، 30 درصد چربی و 15 درصد پروتئین با 30 گرم فیبر در روز بود.

بعد از گذشت سه ماه شرکت کنندگانی که 70 درصد کالری روزانه‌شان را بین صبحانه و ناهار صرف کردند حدودا 8 کیلوگرم وزن کم کردند در حالیکه شرکت کنندگانی که 55 درصد درصد کالری‌شان را تا وعده ناهار مصرف کردند بیش از 6 کیلوگرم از وزن شان کم شد. همچنین شرکت کنندگان 70 درصدی چربی بیشتری از دست دادند و انسولین را به صورت موثرتری مصرف کردند که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

به همین دلیل برای کاهش مصرف کالری توصیه شده تا در آخر روز غذا نخورید یا کم بخورید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تلگرام گوگل پلاس لینکدین